6 клас практичні


Тема. Практичне заняття «Відлік часу в історії стародавнього світу»
Мета:    формувати вміння готувати учнівський проект і представляти його результати перед класом у формі презентації або повідомлення; навчати здійснювати відлік років в іс торії, використовуючи для цього лінію часу; співвідносити рік зі століттям та тисячоліт тям, визначати тривалість і послідовність історичних подій; застосовувати та поясню вати на прикладах терміни й поняття «лінія часу», «наша ера», «до нашої ери»; виховний аспект уроку реалізується на підставі усвідомлення учнями важливості як самостійної, так і групової праці для набуття нових знань. Тип уроку:    застосування набутих знань. Обладнання:    підручник, атлас, матеріали, підготовлені вчителем й учнями до практичного заняття. Основні терміни та поняття: лінія часу, наша ера, до нашої ери.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель нагадує учням, що минулого року вони вже зустрічалися з практичними заняттями як формою роботи на уроках історії, нагадує її особливості й правила, яких необхідно дотримуватися.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ 0 Бесіда за запитаннями
Що таке хронологія?
Якими є хронологічні межі історії стародавнього світу як періоду всесвітньої історії?
Необхідність виконання завдання й кількість учнів, що залучаються до нього, визначається вчителем.
3.  Як ви розумієте значення понять «дата», «століття», «тисячоліття»,
«ера»?
III.  ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
 План роботи
Представлення повідомлень.
Виконання завдань за лінією часу.
Перед початком роботи вчитель привертає увагу учнів до виперед жального завдання, результати якого будуть обговорені під час закріплен ня нових знань.
Випереджальне завдання
Яку роль відіграє вміння визначати тривалість і послідовність істо ричних подій у дослідженні минулого?
1. Представлення повідомлень
Учні презентують підготовлені повідомлення про історію календа ря та системи літочислення, що існували в різних народів. Після висту пів учитель ставить доповідачам запитання.
Запитання
Що серед вивченого під час підготовки свого проекту ви вважаєте найважливішим? Поясніть свою думку.
Чого ви навчилися, працюючи над обраним проектом?
Учитель привертає увагу учнів до накресленої на дошці лінії часу та пояснює її роль у виконанні наступних завдань.
Розповідь учителя
Розгляньте на дошці лінію часу. Вертикальною рискою позначено початок нашої ери (Різдво Христове). Праворуч — наша ера (від Різдва Христового). Тут роки обчислюються послідовно вперед, один за одним — перший, другий, третій і так до нинішнього року.
Ліворуч від розділової риски — час до нашої ери (до Різдва Хрис тового), ми дивимося назад, ніби у зворотний бік. Найближчим роком до межі нашої ери буде 1р. до н. є. Зауважимо, що нульового року немає. Якщо ми захочемо полічити роки в І ст. до н. є., то чим ближче до кін ця століття, тим меншим буде число року. Тобто І ст. до н. є. розпочало ся в 100 р. до н. є., а закінчилося в 1 р. до н. є.
Наприклад, правитель Стародавнього Риму Гай Юлій Цезар був убитий у 44 р. до н. є. Позначимо цю подію на лінії часу. Наступним ро ком буде 43 р. до н. є., за ним іде 42 р. до н. є. і т. д.
Завдання за лінією часу
1)  Накресліть лінію часу та позначте на ній різними кольорами час до нашої ери (до Різдва Христового) і нашої ери (від Різдва Христового).
2)  На лінії часу позначте: а) І ст. до н. є.; б) V ст. до н. є.; в) III ст.; г) 988 р.; д) 480 р. до н. є. ' 3)  Порахуйте, скільки років уже існує піраміда Хеопса, якщо вона збудована близько 2600 р. до н. є.
Порахуйте, скільки років розділяє дату заснування міста Рим (753 р. до н. є.) і рік вашого народження.
Визначте, скільки років проіснувала Римська держава, якщо Рим виник у 753 р. до н. є., а Римська імперія загинула в 476 р..
• 6)  З'ясуйте, скільки століть минуло від початку нашої ери.
Визначте, до якого століття й тисячоліття належить: а) 2012 р.; б) 1492 р.; в) 490 р. до н. є.; г) 612 р. до н. є.
Стародавній римський історик Тацит у своїй книзі пише, що починає розповідь із 821-го року «від заснування міста Рим». Який це був рік нашого літочислення?
Який рік був раніше: 50-й рік до нашої ери або 50-й рік нашої ери? На скільки років раніше? Який рік був наступним за 50-м роком нашої ери? Який рік був попереднім? Який рік був наступним за 50-м роком до нашої ери? Який рік був попереднім?
10)  У якому році жителі Риму відзначатимуть третє тисячоліття існу вання, свого міста?
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ
Здійснюється у формі бесіди з учнями за випереджальним завдан ням, отриманим на початку уроку.
V. ПІДСУМКИ УРОКУ
Підсумовуючи роботу учнів на уроці, учитель звертає їхню увагу, що практичне заняття допомогло ґрунтовно розглянути проблему відліку часу в історії стародавнього св;ту, аргументує оцінки, отримані учнями.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Повторіть розглянутий на попередньому уроці матеріал відповідного па раграфа підручника.


Готуємося до практичного заняття "Міфи та релігія Стародавнього Єгипту"


Мультфільм для учнів 6 класу!

Мої любі учні,шестикласники !
Як ми домовились,розміщую для  вас відео про Стародавній Єгипет!
Дивіться та вивчайте історію Єгипту!
Зверніть увагу на те,як будувались піраміди.
Загадки Єгипту

Рекомендую переглянути цікаву історію про Межиріччя та Вавилон до теми "Цивілізації Передньої та Центральної Азії"
Стародавній Вавилон

Цікава історія. Вавилон


1 коментар: